با ما همراه باشید

فعالیت جمعیت

برنامه روز جهانی زمین پاک در مدرسه شهید نجات الهی

منتشر شده

در

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۷، جمعي از آموزشگران جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان ضمن هماهنگی با مديريت محترم  مدرسه دولتي شهید نجات الهی در آن مدرسه حضور يافتند.

در این مدرسه آموزشگران  در چهار کلاس، دو پایه کلاس سوم و دو پایه کلاس چهارم حضور یافتند. در سه کلاس دانش مربوط به حفظ و حراست از كره زمين را به كمك ابزار آموزشی مربوطه، به دانش آموزان منتقل نمودند كه بسيار مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت. دانش آموزان فعالانه در این برنامه مشاركت نموده و در پايان پيمان بستند كه همواره براي حفظ و بهبود وضعيت كره زمين تلاش كنند. در یک کلاس نيز آموزشگران با در اختیار قرار دادن پکیچ کاشت بذر اهدایی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به دانش آموزان، ضمن گفتگو در رابطه با ارزش كره زمين و چگونگي حفظ آن، آنان را به طور عملي با نحوه کاشت بذر آشنا کرده و به تشريح  نقش گياهان در حفظ زمين و حيات انسان‌ها پرداختند.

مدرسه شهید نجات الهی یکی از مدارس پیشرو در پذیرش آموزش محیط زیستی بوده و از مهر ماه سال 13۹۶ با آغوش باز ما را برای اجرای “پروژه شناخت زمین” پذیرفته اند. ضمن تشکر از مدیریت فهیم این مدرسه سرکار خانم دستوار امیدواریم همه مدیران عزیز مدارس در راستای ارتقاء دانش محیط زیستی دانش آموزان‌شان بکوشند.

       

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فعالیت در مدارس

گزارش آموزش مدیریت پسماند در دبستان مهدا

منتشر شده

در

توسط

گزارشی از حضور خانمها نوری ، شمشادی،زر بیانی و افضلی در دبستان مهدا جهت آموزش بخش سوم مدیریت پسماند به ۴۰ نفر ازدانش آموزان پایه چهارم،پنجم و ششم.
صبح سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ ساعت ۱۰:۱۵ الی۱۱:۱۵

عناوین و مطالب ارائه شده
۱.مروری بر مفاهیم گفته شده در جلسات گذشته

*پسماند ، انواع آن و تفکیک پسماند از مبدا.
* شیر آبه و استفاده مجدد از وسایل و مواد قابل بازیافت.
۲. آموزش مفاهیم بازیافت و تفاوتش با استفاده مجدد و مضرات استفاده از پلاستیک و کاهش مصرف آن .
آموزش به شکل گفتگو،سوال وجواب ،نشان دادن تصاویر و عکس ،نمایش کلیپ و پانتومیم انجام شد. همچنین ساکها و انواع کیسه های پارچه ای جهت تبلیغ و تشویق دانش آموزان به استفاده از آنها،در کلاسها نشان داده شد.
در ضمن ساکهای پارچه ای که توسط ا۷عضای محترم تیم ساکهای پارچه ای( خانم عرفانی) تهیه شده بود ، توسط خانم نوری به مدیر محترم خانم رنجبر و سایرمسئولین و معلمین گرامی دبستان جهت تشکر از همراهی و همکاری گرمشان اهدا شد .

ادامه مطلب

فعالیت در مدارس

آموزش مدیریت پسماند در خشک بیجار

منتشر شده

در

توسط

گزارش کلاس آموزشی مدیریت پسماند در خانه محیط زیست دهستان نوشر خشکبیجار برای بانوان خشکبیجار و روستاهای اطراف. دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ ساعت ۹:۴۵ الی ۱۱:۳۰
آموزشگر خانم شمشادی همراهان خانمها اشهدی و افضلی از کمیته آموزش جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان وهمچنین خانم حسینیان مسئول محترم آموزش اداره کل محیط زیست گیلان. مسئول محترم خانه محیط زیست سرکار خانم بیینی.
تعداد شرکت کنندگان ۱۲ نفر.
این برنامه با همکاری شهرداری خشکبیجار و اداره کل محیط زیست گیلان به درخواست شهرداری خشکبیجار انجام شد.
در ابتدای جلسه خانم شمشادی در ارتباط با معضل تولید زیاد زباله در گیلان و همچنین استان های شمالی گلستان و مازندران صحبت کردند و اظهار داشتند که این استانها با توجه به شرایط اقلیمی خاص شان بسیار آسیپ پذیرتر از استانهای دیگر کشور هستند.. و از آنجایی که دهیاری ها دیگر ملزم به جمع آوری زباله ها در سطح روستاها نیستند، خود روستاییان عزیز می بایست پسماند تولید شده خود را مدیریت کنند .در این میان بانوان نقش اساسی و مهمی دارند. خانم شمشادی توضیحاتی در مورد طرح ماپ ( مدیریت اجتماعی پسماند) و طرح کاپ( کاهش پسماند)و تفکیک زباله از مبدا دادند. ‌بانوان حاضر اظهار داشتند که در بحث مدیریت پسماند می بایست خود مسئولین و حتی نیروی انتظامی به شکل مستقیم وارد عمل شوند و در این میان رسانه ها و پخش کلیپهای آموزشی نیز نقش اساسی دارند. و از طرف دیگر قبل از آموزش کامل روستاییان نمی بایست سطل های زباله برداشته می شد .
مسئول محترم خانه محیط زیست دهستان نوشر خانم بیینی اذعان داشتند علت حضور کمرنگ بانوان در این جلسه آموزشی، تداخل آن با کار کشاورزی است. ایشان خواستار استمرار کلاس های آموزشی بودند.
خانم اشهدی نیز ضمن نشان دادن و معرفی انواع ساک های پارچه ای که با خود همراه داشتند حضار را تشویق به استفاده از ساک پارچه ای نمودند .البته تعدادی از بانوان حاضر گفته اند که مشوق این کار بوده و حتی از دانش آموزان برای تولید و دوخت ساکهای پارچه ای کمک می گیرند و گاهی برای تشویق به دانش آموزانی که در کلاسهای قرآن شرکت می کنند ،اهدا می کنند. در پایان جلسه مذکور خانم بیینی گلدان گلی از طرف کمیته پسماند شهرداری خشکبیجار به حاضرین اهدا کردند..

ادامه مطلب

فعالیت در مدارس

آموزش مدیریت پسماند در مدرسه نجات اللهی

منتشر شده

در

توسط

عناوین آموزشی
۱.مروری بر موارد گفته شده در دو جلسه گذشته *.پسماند،انواع آن و چگونگی کاهش تولید پسماند
*.مفهوم شیرآبه،چگونگی ایجاد و مضرات آن برای ما و محیط زیست مان .
* معرفی راهکار‌هایی جهت عدم تولید شیرآبه در پسماندهای خانگی.
* استفاده مجدد از مواد و اشیای دور ریز
۲. توضیح مبحث جدید یعنی بازیافت و کاهش مصرف پلاستیک .
. ( بر تفاوت مفهوم استفاده مجدد و بازیافت تاکید شد)
* مضرا ت استفاده از پلاستیک ، و راهکارهای نه به پلاستیک .
در انتها جوایزی که توسط خانم رنجبر مدیر محترم مدرسه مهدا و تشویق نامه ای که سرکار خانم دستوار مدیر دبستان نجات الهی تهیه کرده بودند به دانش آموزانی که نقاشی،کاردستی و روزنامه دیواری به مناسبت هوای پاک آماده کرده بودند، جهت تشویق اهدا شد.
حضور اعضای کمیته آموزش جمعیت: خانمها شمشادی عرفانی ،اصغری و افضلی در مدرسه نجات الهی
تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲ ساعت ۹ الی ۱۱:۳۰ صبح
تعدا دانش آموزان: ۱۸۹ نفر در پایه های چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی

ادامه مطلب

اخبار جمعیت