با ما همراه باشید

پروژه ها

پویش یکشنبه های سبز

منتشر شده

در

به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک( ۲۱ تیر) ۹نفر از اعضای جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان در تاریخ یکشنبه ۹۸/۴/۱۶ در باشگاه فرهنگیان واقع در رشت خیابان بیستون کوچه صفاری حضور یافتند و با حدود ۶۰ نفر از بانوانی که در این باشگاه ورزش  می کردند گفتگو نمودند. در ابتدای برنامه خانم زهره شمشادی مدیر عامل جمعیت زنان چند دقیقه ای در باره جمعیت زنان و اهداف آن که در راستای آموزش و توانمند سازی جوامع کوچک است صحبت کردند و سپس افراد باشگاه به ۴ گروه تقسیم شدند و در هر گروه ۲ نفر از اعضای جمعیت زنان با بانوان ورزش دوست راجع به مضرات پلاستیک و کاهش مصرف آن با استفاده از کیسه های پارچه ای،سفره های نان، کیسه ی زباله خودرو و غیره اطلاعاتی دادند و نقش زنان را در تولید کمتر زباله در منزل یاد آور شدند. استقبال خانم ها بسیار خوب بود و خو اهان ادامه ی چنین برنامه هایی شدند. در پایان از سرکار خانم ظروفی مربی محترم این باشگاه که این فرصت را در اختیار جمعیت زنان قرار دادند صمیمانه سپاسگزاریم.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروژه ها

طرح اجرای تفکیک پسماند در احمد سرگوراب

منتشر شده

در

توسط

دومین پروژه ی طرح تفکیک پسماند در شهر احمد سرگوراب به درخواست شهرداری این شهر توسط جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان در حال اجرا می باشد. در بخشی از این طرح اعضای جمعیت خانم ها نوری ، اکبرزاده و افضلی که در تاریخ شنبه ۹ دی ماه در ادارات گاز ، برق ، آب و فاضلاب، مخابرات و ……. شهر احمدسرگوراب جهت آموزش به پرسنل حضور یافته و در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا مشارکت داشتند همچنین خانم ها افضلی ، شراره هاشمی و شیرین متقی در روز پنجشنبه ۱۴ دی جهت آموزش به شهروندان خیابان پرستار مشارکت فعال داشتند . این آموزش چهره به چهره می باشد و اعضای پر تلاش جمعیت با حضور در محل و گفتگو با شهروندان و کارمندان مراکز اداری تلاش می کنند تا اهمیت طرح تفکیک پسماند از مبدا و همکاری و مشارکت مردم را یادآور باشند و آموزش های لازم را در این جهت انجام دهند.
۱۴۰۲/۱۰/۰۹

ادامه مطلب

پروژه ها

 طرح سیپا

منتشر شده

در

توسط

تالاب انزلی با مساحتی حدود 20 هزار هکتار، از جالب تری و بزرگ ترین زیستگاه های طبیعی ایران محسوب میشود و به دلیل قرارگرفتن بین دو اکوسیستم خشکی و دریا از یک سو و دو اکوسیستم آب شیرین و شور از سوی دیگر و همچنین میزان بالای رطوبت و آب، با هیچ یک از تالاب های ایران قابل مقایسه نیست.
اهمیت و ارزش تالاب انزلی نه تنها به عنوان یک ارزش محلی و ملی که حتی فراسرزمینی نیز تاکیید میشود، چراکه سالانه بیش از 200 هزار گونه پرنده مهاجر را در خود جای می دهد و بیش از 50 گونه ماهی در ان ثبت شده است.
از جمله مهم ترین مواردی که به عنوان تهدیدات تالاب انزلی می توان مطرح کرد:
آلودگي رودخانه ها توسط فاضلاب های پزشکی و صنعتی، حضور گونه های غیر بومی همانند سنبل آبی و مشخص نبودن مرز تالابی هستند.
به موجب ماده 13 کنوانسیون تنوع زیستی گروه ها، احزاب، سازمانها و… باید برای ارتقا و توسعه آموزشی و برنامه های آگاهی رسانی عمومی محیط زیست تلاش نمایند.
طرح CEPA شامل طیف گسترده ای از ابزارهای اجتماعی همچون تبادل اطلاعات، گفتگوهای مشارکتی، آموزشی و اجتماعی است.
این طرح با ایجاد انگیزه و اقدام های فردی و جمعی راهی به سوی حفاظت از تالاب و تنوع زیستی ایجاد میکند.

ادامه مطلب

پروژه ها

پروژه/طرح تفکیک زباله از مبدا با روش چهره به چهره/3

منتشر شده

در

توسط

طرح تفکیک زباله از مبدأ با روش چهره به چهره
کارفرما : اداره کل محیط زیست استان با همکاری شهرداری – معاونت خدمات شهری منطقه 1
مجری: جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست
مجل اجرا: مجتمع کادوس واقع در منطقه گلسار رشت
تعداد خانوار: 84 خانوار
تاریخ اجرا: 1382

اهداف طرح
• آموزش و آگاهی رسانی فرهنگ محیط زیستی
• آموزش تفکیک زباله از مبدا
• کاهش حجم زباله
• ایجاد انگیزه برای پیمانکاران جمع کننده پسماندهای خشک
• مسؤلیت پذیری و مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست

ادامه مطلب

اخبار جمعیت