با ما همراه باشید

رسانه جمعیت

حضور نمایندگان بیمه نوین در دفتر جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان

منتشر شده

در

جمعیت زنان و جوتنان حافظ محیط زیست گیلان دو تا از كلاس‌های آموزشی خود را به موضوع بيمه، فوايد و انواع آن اختصاص داد كه در اين رابطه از نمایندگان “بیمه نوین” خانم ها اکبری، ناصح و زارعی و آقایان یوسفی و شکرگزار، دعوت شد تا در تاريخ های ١٩  شهریور و ۱۶ مهر سال ۱۳۹۷ كلاس‌های آموزشی مربوطه را در دفتر جمعيت برگزار كنند.

هدف از این گردهمایی، آشنایی و آگاهی حضار از شرکت‌های بیمه و شناخت در زمینه تعهدات شرکت‌های بیمه در مقابل بیمه گذاران بوده است. در ابتدا آقای شکرگزار به معرفی شرکت‌های بیمه فعال در کشور پرداختند و پس از برشمردن انواع بیمه ها از قبیل بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه ماشین‌های منطقه آزاد، بیمه عمر و بیمه خدمات درمانی، بیمه طرح آتیه فرزندان و بیمه آتش سوزی و … در مورد هر کدام توضیحات لازم را دادند و پاسخگوی سوالات متعدد دوستان حاضر در جلسه بودند. ایشان توجه حضار را به موارد مهمی از قبیل تاریخ انعقاد و اتمام قرارداد بیمه و موضوع قرارداد، جلب کردند و در پایان، به دقت در انتخاب مشاور بیمه ای که تامین کننده منافع آنان باشد تاکید داشتند.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه جمعیت

روز محیط بان

منتشر شده

در

توسط

متن زیر بخشی از گزارش روزنامه شرق چاپ شده تحت عنوان «حفاظت از ۱۱ درصد ایران با دستان خالی» در تاریخ 21 اردیبهشت 1402 است.

مأموران یگان حفاظت محیط زیست یا محیط بانان، افرادی هستند که بر اساس قوانین موجود، حافظ عرصه های طبیعی سرزمین هستند. بر اساس قوانین موجود، آن‌ها، حافظ
عرصه های طبیعی سرزمین هستند. این افراد مسئولیت های مهم و خطیری نظیر اعمال قوانین در راستای پیشگیری و جلوگیری از هرگونه تخریب زیست محیطی و شکار و صید غیرمجاز، همکاری در اجرای فعالیت های آماربرداری حیات وحش، مدیریت جمعیت جانوران وحشی آسیب رسان، امداد و نجات حیات وحش خشکی و دریایی و… را برعهده دارند. تاریخچه محیط بانی به دهه های نخست قرن معاصر (سال ۱۳۰۷ شمسی) برمی گردد و در نهایت بعد از طی روال تاریخی، چارت تشکیلاتی یگان حفاظت استا نها در سال ۱۳۹۲ مصوب شد.
محیط بانان در این مسیر خطیر، با چالش های متعددی مانند بالا بودن سرانه حفاظتی (براساس آمارهای موجود، مقدار سرانه حفاظتی موجود بالغ بر ۱۰ برابر سرانه حفاظتی استاندارد است)، حقوق کار و مزایای دریافتی ناکافی، وضعیت سختی کار، دشواری شرایط احراز شهادت و جانبازی و… مواجه هستند که در گزارش به آنها اشاره شده است. در این راستا، به دلیل ضرورت حمایت از محیط بانان و جنگلبانان کشور در برابر آسیب های ناشی از تعارضات احتمالی و همچنین لزوم جبران خسارات مالی در قبال صدمات جانی و ضرر و زیان مالی که در راستای انجام وظیفه متحمل می شوند،

براساس استانداردهای موجود سرانه حفاظتی هر محیط بان باید هزار هکتار باشد؛ اما در ایران با توجه به مساحت مناطق و نیز نحوه خدمتی نیروها و تعداد نیروهای اجرائی، سرانه حفاظتی بسیار بالا بوده، به گونه ای که حتی در صورت حضور همه نیروها در نوبت خدمتی، سرانه حفاظتی هر محیط بان حدود ۱۰ هزار هکتار است؛ ولی در خوش بینانه ترین حالت تعداد دوسوم نیروها با توجه به نحوه خدمتی در محل کار خود حضور دارند و براساس این سرانه حفاظتی هر فرد به ۱۶ هزار هکتار افزایش خواهد یافت؛ از ای نرو به دلیل کمبود نیرو و افزایش سطح مناطق حفاظتی، ر حال حاضر سرانه حفاظتی هریک از نیروها با استاندارد جهانی فاصله معناداری دارد و برای برون رفت از وضعیت موجود، باید ضمن استخدام نیرو از تجهیزات نوین در امر حفاظت نیز استفاده شود.

براساس قانون خدمات کشوری هر کارمند باید ۱۷۶ ساعت ماهانه خدمت کند و بر اساس ماده ۳۶ دستورالعمل خدمتی، هر محیط بان باید ۱۸ شبانه روز خدمت و ۱۲ روز استراحت کند؛ بنابراین با توجه به قانون فوق، محیط بان ۴۳۲ ساعت در طول یک ماه در محل کار خواهد بود که در مقابل ۱۷۶ ساعت قانون خدمات کشوری حدودا ۲۵۶ ساعت اضافه خدمت برای محیط بان باید لحاظ شود. این نیروها علی رغم خدمت فراتر از سقف تعیین شده از مزایای اضافه کار برخوردار نبوده و در صورت وجود اعتبار، ماهانه مبالغی به صورت یکسان در بین نیروها توزیع می شود.

یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در حال حاضر به لحاظ آماری دارای ۵۸۴ دستگاه خودروی مونتاژ و تولید داخل است و در خوشبینانه ترین حالت تنها ۵۰ درصد از این تجهیزات خودرویی قابلیت به کارگیری در مأموریت های محوله را دارند. از طرفی به واسطه نوع فعالیت شبانه روزی نیروها و شرایط نامساعد جغرافیایی و آب و هوایی، اغلب تجهیزات داخلی فاقد کارایی لازم بوده و علاوه بر تحمل هزینه های هنگفت استهلاک، موجب ایجاد اختلال در عملیات تعقیب و گریز می شود. بنابراین این امر و وضعیت بیسیمی بسیار ناکارآمد صدمات جبران ناپذیر و فراوانی را به عرصه های طبیعی و ذخایر ژنتیکی کشور وارد می کند.

نیروهای یگان حفاظت علی رغم مسلح بودن به سلاح سازمانی و انجام عملیات تعقیب و گریز متخلفان و حضور در مناطق تردد اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، سلاح و مهمات و حتی گرو ههای معاند نظام از هی چگونه امتیاز در نظر گرفته شده برای نیروهایی نظامی مبنی بر معافیت پرداخت مالیات حقوق برخوردار نبوده و مانند کارکنان دولت از حقوق دریافتی ایشان مالیات کسر می شود.

ادامه مطلب

رسانه جمعیت

روستای هندخاله و خشک شدن تالاب

منتشر شده

در

توسط

انتهای رودخانه در هندخاله

هند خاله روستایی از توابع شهرستان صومعه سرا و دارای 1683 خانوار( آمار 1395) می باشد. یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری این روستا، تالاب هندخاله است . همه ساله گردش گران داخلی و خارجی بسیاری برای دیدن زیبایی های تالاب به این منطقه سفر می کنند. در گذشته نه چندان دور،تالاب هندخاله تنها راه ارتباطی این منطقه به بندر انزلی به شمار می رفته است. این تالاب مامن پرندگان مهاجر بسیاری در فصول مختلف می باشد. اهالی روستای هند خاله از طریق کشاورزی، انبار داری ، برنج کوبی و اقامت گردش گران در فصول مختلف کسب درآمد می کنند. گفته می شود که نام روستا از 2 واژه هند به معنای بزرگ و خاله یعنی رودخانه تشکیل شده است که می توان آن را شاخه بزرگ رودخانه معنا نمود،
در گفت و گو با اهالی روستا و رییس شورای ان یعنی خانم پور نوروزی، آنان علاوه بر ذکر خاطرات خویش از جا به جایی شان تا بندر انزلی از طریق همین آبراهه یا رودخانه تاکید کرده و اصرار دارند که می توان با لایروبی و پاکسازی آن، هم چنان از منافع و مواهب دسترسی به تالاب، کسب درآمد، عبور و مرورآسان و ارزان و ایجاد اشتغال های پایدار بهره مند شد.
متاسفانه شاهد هستیم که در سال های اخیر با مسدود ساختن ورودی های آب به این رودخانه و هم چنین عدم توجه به لایروبی آن اهالی محل با مشکلات چندی روبرو شده اند. خشک شدن تدریجی این رودخانه و بسته شدن سر دهنه های ورودی، تکثیر گیاه مهجم سنبل آبی در حاشیه این آبراهه همه و همه حکایت از فاجعه ای سخت می کنند. یعنی ما در آینده نزدیک می توانیم شاهد عدم آبرسانی به مزارع( تامین آب بخشی از مزارع روستا از همین رودخانه است)، خشک شدن تالاب و به طور کلی فروپاشی اقتصاد و طبیعت منطقه خواهیم بود.
عکس ها ضمیمه می باشند.

ادامه مطلب

زنگ تفریح

کسب مقام برتر در مسابقه نقاشی و توليد محتوا

منتشر شده

در

توسط

كودكان پيشگامان حفاظت از زمين هستند. و اين همان پيام و آموزه اي است كه جمعيت زنان در طی سال ها فعاليت خود، در مدارس گوناگون،سرلوحه كارهاي خويش قرار داده است. اين بار عزيزان هنرمند ما ،مهرسا و يسنا پركار،كوچک ترين اعضاي جمعيت زنان افتخار افريدند و در مسابقه نقاشی و توليد محتوای روز جهاني محيط زيست مقام برتر را كسب نمودند.
اين افتخار را به مادر آنان و عضو توانمند جمعيت زنان،خانم پريسا عبدالمحمدي و همه ي اعضاي جمعيت زنان تبريك مي گوييم .
به اميد داشتن سرزميني سبز!

ما را در شبکه های مجازی جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست و جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست گیلان دنبال کنید؛
کانال واتساپی
کانال تلگرام
صفحه اینستاگرام

ادامه مطلب

اخبار جمعیت